سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]

سخن روز

                 سلام دوستان

          شناخت سکولاریسم و حجتیه برای شناخت موانع مبارزه ضروریست

  سکولارها و حجتیه ای ها یک وجه مشترک دارند  و ان جدائی دین از سیاست است

  سکولارها عموما در کار سیاست هستند و  دین را و کلا اخلاقیات را در سیاست دخالت نمی دهند و دین را در حوزه     فردی تعریف میکنند که در نتیجه این نوع دین تبدیل به افیون توده ها میشود. البته بیشتر چهره های متمایل به غرب نیز  در نهایت هدفی جز دین زدائی ندارند.

    اما تفکر حجتیه دین را داخل در سیاست نمی دانند ودر پستوی خانه ها به اصطلاح مشغول تزکیه خود هستند که این مسئله یعنی صورت اجتماعی پیدا نکردن دین آنرا تبدیل به افیون توده ها میکند.

    در تقکر حجتیه مبارزه جایگاهی ندارد و انرا موکول کردند به بعد از ظهور حضرت ولی عصر(عج) و علمائی که چنین می اندیشیدند و همیشه از ترس فتوی جهاد احتیاط کردند و ساکت شدند بیشترین کمک را به استعمار گران و ظالمان کردند چرا که با به میدان نیامدن انها برخی طیف مذهبی جامعه نیز به انها در سیاست تقلید کرده و ساکت شدند و ظلم را پذیرفتند.  

   به این صورت است که ظالم ظلمش بیشتر می شود و فاسد فساد میکند بدون مزاحمت و فساد گسترش میابد.

  ودرطول زمانهای اخیر حجتیه نشان داد که با بی طرفی در مقابل ظلم و فساد عملا به گسترش فساد کمک میکند.

  تفکر حجتیه که در مقابل فرقه بابیت و بهائیت در شیعه پدید آمد بعد ازان به دلیل همان فکر عدم پذیرش مبارزه مورد توجه  استعمارگران گردید واستعمار آنها را مورد حمایت قرار داد.تا در بین شیعیان تفرقه اندازد  اما بعد از انقلاب اسلامی و انحلال انجمن حجتیه امام خمینی آنها را به به دلیل همان تفکرات متحجرانه شان  به حضور نپذیرفت وتوطئه دشمنان را خنثی کرد و با انها همانند منافقین رفتار شد. 

   حتی کار جائی رسده بود که دیدند این تفکر را افراطی تر کنند بسیار بهره میبرند و حوزه هایی در زمان شاه ملعون با حمایت انها دایر گردید .که ازدواج موقت با کافر نیز در ان  جایز بود .و برای اینکار طلبه هایی را به کشور های خارج اعزام کردند. 

   مسئله مهم باز ماندن تفکر متحجرانه حجتیه در جامعه و دربین برخی علمای گوشه نشین که برخی جوانها را نیز به دور خود در کلاسهای اخلاق جمع میکنند و تفکر مبارزه را از ذهن انان می زدایند..........

   در یادداشتهای بعدی خصوصیات یک حجتیه ای را خواهم گفت

            یا علی..

 




رهائی ::: شنبه 85/5/7::: ساعت 1:0 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :78515
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<