سلام دوستان
حجتیه ها افرادی هستند که تقلیدشان در رفتار به علمای گوشه نشین و مخالف حکومت است. معمولا اینگونه افرادو علمایشان نیز افراد ساده لوحی هستند که دچار جمود و دگماتیسم شده اندو قدر ت تغییر در تصمیم را از دست دادند.
دین را سطحی و کور کورانه باور کرده اند و به غیر از چند روایت خاص به چیز دیگری معتقد نیستند. و به تفاسیر و موقعیت زمانی آن روایات نیز توجهی ندارند.
حجتیه اعتقاد دارد هر کس باید به فکر اصلاح خودش باشدو نه دیگری و این مسئله امر به معروف و نهی از منکر را خدشه دار میکند. حجتیه در مبارزات و قیامها به عاشورا و مبارزات حضرت علی(ع) توجه نمیکند و و استناد دارد به یک روایت از امام صادق(ع) که فرمودند در آن زمان : از ما کسی تا ظهور قائم قیام نخواهد کرد. و حال آنکه در ان زمان برادر امام قیام کردند و امام(ع) کشته های انان را شهید خواندند. امام فرمودند که اکنون جامعه آمادگی قیام را ندارد. ولی مبارزه را نفی نکردند. و امامان بعد از امام حسین(ع) هر یک به شیوه ای با ظالمان وقت مبارزه کردند. مذهبی سیاسی و فرهنگی و علمی در جامعه حضور فعال داشتند و امر به معروف و نهی از منکر را طور دیگری پیاده می کردند.
در فروع دین ما جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را داریم و تولی و تبری اینها یعنی حضور سیاسی فعال شیعه در جامعه و مراجع تقلید باید در این باره نیز نظرشان را اعلام کنند و نظر آنها تنها نباید در احکام طهارت خلاصه شود.
حال افرا حجتیه انقلاب را قبول ندارند چراکه عنوان می کردند آیا آقای خمینی به اینده مطمئن هستند که انقلاب میکنند. و اینهمه ادم کشته میشود؟ ان زمان امام خمینی گفتند که: هر جوابی که امیرالمومنین (ع) در قیامت بدهند من هم همان را خواهم گفت.
ما باید در هر زمان وظیفه خودمان را بشناسیم و به تکلیف عمل کنیم بدون توجه به نتیجه همان کاری که در عاشورا صورت گرفت.
علمای شیعه بعضا از ترس فتوی جهاد و ریخته شدن خون افراد مظلوم احتیاط کردند و لی ندانستند که سکوت انان تائید خونریزی ظالمان است. علمائی که در احکام طهارت احتیاط میکنند معلوم است که در مسئله خون و جهاد و شهادت تنش می لرزد و لیاقت پیش قراولی امت اسلامی را ندارد.
آیا ملتها در زمان غیبت باید ظلم پذیر و فساد پذیر باشند؟
آیا عاشورا پیام مبارزه و شهادت و هیهات منه الذلت نداشت؟
آیا امام علی(ع) چهار سال حکومتش سراسر مبارزه و جهادنبود و ادم کشته نشد؟ آن هم مسلمانانی که پیشانیشان از شدت سجده ها پینه بسته بود و کسی را جرات شمشیر کشیدن بر انان نبود؟ و امام فرمودند: چشم فتنه را کور کردم و کسی جز من توانائی این کار را نداشت . و اگر اینها می ماندند کمر اسلام میشکست.
در ان زمان نیز ابو موسی اشعری از سر احتیاط گفت که نمی داند حق با علی است یا معاویه!!!!!!!!!!
حجتیه ادامه همان اندیشه خوارج است و آنان اجداد فکری همینان بودند. اندیشه حجتیه و سکولاریسم مانند موریانه در بین ملت شیعه افتاده است باید آگاه بود و مراقب جوانان تا در دام آنان نیافتند...
والسلام یا علی.